KıSACA REKLAM

Genel bir tanım yaparsak reklam; gazete,dergi,televizyon,radyo,bilboard gibi farklı mecralar aracılığıyla çeşitli mal veya hizmetlerin hedef kitleye tanıtımıdır.Reklam,bu mal veya hizmetlerin nereden,nasıl alınacağı,ne şekilde kullanılacağı,fiyatı ve kalitesi gibi konularda hedef kitleye bilgi verir.Bütün reklamlarda amaç,satışı arttırmak ve üreticinin piyasadaki diğer rakipleriyle rekabet edebilmesidir.Reklam işletmeler arası bir rekabet aracı olarak da görülebilir.

Günümüzde iletişim teknolojilerinin ve teknik imkanların gelişmesi,reklama farklı boyutlar kazandırmıştır.Bütün bunlara bağlı olarak,piyasadaki işletmelerin rekabet koşulları bu gelişmelerden etkilenmiş ve farklı,daha etkili reklamlar üretmeye itmiştir.Klasik reklamcılık anlayışı basın ve yayın imkanları ile sınırlıyken,modern reklamcılık anlayışında müşteri tercihini etkilemek için her türlü yöntem,yaratıcılık sınırları zorlanarak denenmektedir.

Reklam,tüketiciye ya da üreticiye reklamı yapılan ürün veya hizmet hakkında bilgi vermek için yapılan,kişisel olmayan duyurulardır.Reklam pazarlama karmasının unsurlarından birisidir.

0 yorum: