REKLAM VE PAZARLAMA

Günümüze gelinceye kadar piyasada bir çok pazarlama anlayışı hakim olmuştur.Bu farklı pazarlama anlayışları içinde hepsi de reklama aynı oranda önem vermemiştir.Önceleri işletmeler sadece üretime önem vermekteydi."Ne üretirsem onu satarım"mantığı vardı.Zamanla insanlar ürünleri sadece fizyolojik ihtiyaçlarını karşılamak için değil,psikolojik ihtiyaçlarını da karşılak için almaya başlayınca işletmeler farklı satış yolları aramaya başladı.Bu esnada da reklam ağırlık kazandı.Artık tüketiciler sadece araba almak istemiyor;aldığı arabanın psikolojik ihtiyaçlarına da cevap vermesini istiyordu,dışardan bakıldığında "bu adamın tarzı buymuş" dedirtmek istiyordu.Zamanla önem kazanan moder pazarlama anlayışı çerçevesinde"tutundurma"adı altında pazarlamanın 4p'sinden biri olarak reklam çok önemli bir konum kazandı.

0 yorum: