REKLAMCı NASıL OLMALıDıR

İnsanlar reklamı, sadece afişlerde, televizyonlarda, gazete ve dergilerde gördüğümüz ya da radyoda dinlediğimiz, ürün hakkında bilgi veren faaliyetler olarak görürler. Oysa bu yaratıcı çalışmaların arkasında ne emekler ve uğraşlar vardır. Reklamcılık, liberal ekonomi içersindeki dünyamızın vazgeçilmez rekabet araçlarındandır. Hatta en önemlisidir denilebilir. Böyle bir ortamda zamanla bütün reklam çalışmaları birbirine benzer hale gelebilir. Böyle durumlarda araya reklamcı girer. Reklamcı yaratıcı, hayal gücünü iyi kullanabilen ve reklamını yapmaya çalıştığı ürün ile hemen hemen her şey arasında bağlantı kurabilen insandır. Reklama yeri geldiğinde mizah katarak yeri geldiğinde reklam içinde sosyal mesaj vererek hedef kitlenin dikkatini ürün üzerine çekmeye çalışır. Burada en büyük destekçisi yaratıcılığı ve teknolojik imkanlardan yararlanabilmesidir.

Günümüzde reklamcılar mizah unsurundan sıkça yararlanmaktadır. Örneğin; ttnet reklamlarında Cem Yılmaz'ın oynaması, reklamı yapılan hizmet hakkında tüketiciler üzerinde etkileyici olmaya çalışılmaktadır. Ayrıca yapılacak başvurular karşılığında promosyon uygulamaları da yapılmaktadır. Kısacası, reklamcı bu tür olaylara herkesin baktığı açıdan bakmayan, daha dikkat çekici ve etkileyici anlatım tarzı arayan yaratıcı insanlardır.

0 yorum: