TÜRKiYE'DE REKLAM AJANSLARı

1940’lı yıllar Türk reklamcılığı için yeni bir dönemin başlangıcı olmuştur. II. Dünya Savaşı’nın sonlarına doğru ülke ekonomisinin de iyiye gitmesiyle birlikte, ileri görüşlü girişimci Eli Acıman, Mario Began ve o zamanın “Şen Şapka” günümüzün “Vakko” firmasının sahibi Vitali Hakko 500’er lira sermaye koyarak ortak olurlar ve 1944 yılında Faal Reklam Ajansı’nı kurarlar. Ancak ilerleyen dönemde Vitali Hakko Şen Şapka firmasındaki işlerinin yoğunluğu sebebiyle ve Mario Began da Amerika’ya gideceği için ortaklıktan ayrılır.

Bu ortaklık Türkiye'de reklam ajanslarınım kuruluşunu tetiklemiştir.Şüphesiz binlerce reklam ajansı vardır ancak,reklamcılığın gelişmesinde öncülük eden hatrı sayılır ajansalar başkadır.Günümüzde, reklam ajansının geçmişi denildiğinde ilk akla gelen şirketler şunlardır: Manajans, İstanbul Ajans Ajansada, Par Ajans, Merkez Ajans, Cenajans...

0 yorum: